de monsterrit, record aantal busuren!

21 januari: vertrek zes uur ´s ochtends uit Cuenca, Ecuador. Aankomst 11 uur ´s ochtends in Loja, Ecuador. Bezoek aan nationaal park aldaar. Terug gelift met Duitse onderzoekers. Het onderzoek ging onder meer over of bepaalde vlindersoorten zich hadden aangepast aan de hoogtes of dat er misschien door de hoogte en de aanpassingen hele nieuwe soorten ontstaan waren. Je zal d´r maar elke dag anderhalf uur voor een berg op willen lopen, een paar maanden lang. Vertrek van daar uit 23 uur naar Piura.

22 januari: aankomst 8 uur ´s ochtends in Piura, Peru. Kwam een hele aardige man tegen die me zijn levensverhaal vertelde, en daarmee een inkijkje gaf in het linkse activisme van de jaren zestig in Zuid Amerika.  Hij had 2 jaar een verhouding met een Zweedse vrouw, a la ´Memories´waar ook een zoon uit voort is gekomen. Na 3 jaar tevergeefs wachten op haar terugkeer naar Peru kwam hij een Amerikaanse vrouw tegen die zo verliefd op hem werd dat ze met hem wilde trouwen. Hij wilde in  1969 voor de guerrilla´s gaan vechten in Nicaragua maar het lot besliste anders en toen is hij getrouwd met de Amerikaanse van wie hij 3 kinderen kreeg…Vijf jaar geleden verliet ze hem omdat ze meer vrijheid wilde, kreeg een relatie met een andere man, die haar bankrekening volledig leeg trok. Ze werd ziek, moest stoppen met werken en toen heeft hij haar verzorgd. Terwijl de stukjes mais van ´t hapje uit zijn mond over de tafel vlogen, vertelde hij me hoe zijn kijk op de wereld veranderd is. Vroeger leerde hij de regimes haten die ongelijkheid brachten. Nu heeft hij geleerd om niet de regimes te haten, maar van de mensen te houden. En dat de mensen veranderen wanneer ze dat zelf willen. Ik vroeg me 2 dingen af. 1 Zou ik ooit zo wijs worden dat ik dat in de praktijk kan brengen? En 2: zou ik nog iets zeggen over die dikke zwarte haar op zijn wang? De haar leidde mij vreselijk af en zat een paar centimeter naast een grijze haar die heel eigenwijs uit zijn zwarte snor sprong. Het biertje was in ieder geval heel lekker. Vertrek 19u15 naar Lima. Niks meer over die haartjes gezegd.

23 januari aankomst 10 uur in Lima. Vertrek 14u naar Pisco. 

Oh ja voor degenen die mij willen bellen of smss op mijn verjaardag (morgen), dat heeft geen zin want ik ben mijn sim kaart al een paar weken kwijt. Dat is gebeurd bij het omruilen met een Nicaraguaanse pre paid kaart. Er bleken meer gaten te zitten in mijn rugzak dan ik had gedacht. De rugzak scheurt nu op de naden, waar ik ze niet genaaid heb. Hoog tijd om naar huis te gaan!

24 januari Dagtour Pisco, dat ligt tussen Lima en Nasca.

25 januari naar Nasca lijnen (Lima-Nasca = 8 uur met de bus)

http://www.lonelyplanet.com/travelblogs/508/51085/Sobrevuelo+%E2%80%93+The+Flight+Over+The+Nazca+Lines?destId=363428

dit ga ik dus doen!

26 januari ´s avonds naar Cusco, weer 13 uur in de bus.

27 januari tot en met 29 januari acclimatiseren in Cusco.

29 jan – 1 feb inka-trail.

1 feb aakomst Machu Pichu

2 feb vlucht Cusco- Lima

3 feb 01u25 Lima- Atlanta, aankomst 3 feb 08u15. 17u30 vertrek Atlanta-Amsterdam

4 feb 08u15 landing Schiphol

Ik wou nog een snedige zin bedenken maar ik realiseer me ineens dat ´t gewoon de laatste loodjes zijn. Iniedergeval een mooie afsluiting!

1 thoughts on “de monsterrit, record aantal busuren!

  1. Eric schreef:

    ¡ Felicidades para tu cumpleaños, Floortje ! Gefeliciteerd met je verjaardag! Envio un besito a mi hermana querida… Ik stuur een kusje aan mijn geliefde zusje… 🙂

    Zojuist had ik je peettante aan de telefoon: ze wil jou ook feliciteren, maar dat lukt pas als haar I-pad is aangesloten op de grote TV in haar kamer, want anders kan ze het niet lezen. Je weet hoe oud en ziek ze is, maar geestelijk nog zo erbij te zijn om weer aan een nieuwe computer te beginnen, daar neem ik mijn petje even diep voor af als voor jouw tochten door de jungle.

    Pas goed op jezelf met al die lange (onveilige?) busreizen. Ik hoop dat je heel erg geniet van wat je daar ziet! Intussen kijk ik ernaar uit om je weer in Nederland te zien en al je verhalen te horen.

    saludos de tu hermano, Eric

Plaats een reactie